Daca ai o mica afacere cu clientela strict locala si ai auzit de SEO sau vrei sa afli cum iti poti creste numarul zilnic de clienti, investind doar timpul tau pentru a intelege cum functioneaza motoarele de cautare, atunci ai nimerit exact unde trebuie!
Iti ofer de asemenea instrumente si idei gratuite pe care le poti folosi pentru a crea o imagine ideala si o prezentare a afacerii tale, usor de accesat si gasit in mediul online ce ne inconjoara la fiecare pas.
Aproape toti Managerii SEO lucreaza in acelasi mod sau dau sfaturi despre strategia SEO pe care trebuie sa o abordezi daca ai o afacere locala (cum ar fi o florarie, o brutarie, o cafenea, un bar, etc.).
Lucrez intensiv ca SEO Manager de peste 11 ani, atat pentru publicatii web, cat si pentru afaceri locale mici si mijlocii. Din pacate multi dintre clientii cu care am colaborat sau colaborez in prezent, inteleg doar faptul ca trebuie sa scrie texte in care sa implementeze definitii si cuvinte-cheie pe care motoarele de cautare le pot recunoaste cu usurinta. Ai putea incerca sa creezi o pagina web de exemplu pentru cuvintele: “florarie in apropiere”, “program florarie Bucuresti”, “flori pentru nunta”, “flori pentru ziua indragostitilor” – lista de cuvinte cheie este aproape nesfarsita – dar daca pagina publicata nu ofera un raspuns, o solutie sau o informatie utila, exact in momentul cautarii, aceste articole nu vor fi clasate niciodata pe prima pagina de rezultate ale motoarelor de cautare.
In lumea cu ritm rapid de astazi, site’ul tau ar trebui sa poata fi gasit si vizualizat pe orice dispozitiv mobil.
Christian @ SeoStar
Suntem in anul 2023 – fiind inconjurati de inteligenta artificiala, invatare automata si BigData – tehnologia a avansat extrem de mult iar noi trebuie sa ne adaptam fluxului rapid de informatii. Robotii AI pot scrie independent articole automat, folosind invatarea autonoma – de aceea Google pune acum si mai mult accent pe continutul web creeat de oameni, special pentru oameni.
De aceea doresc sa te ajut, cu cele mai bune 7 sfaturi pentru un inceput de succes in domeniul de Marketing local gratuit. Daca ai o afacere locala si vrei sa iti optimizezi prezenta web pentru cererile clientilor locali, atunci ai nevoie doar de 3 lucruri pentru a incepe: timpul tau, un site web si binenteles und dispositiv cu acces la internet ( asta ai deja, altfel nu ai fi ajuns aici, pe blogul meu 😀 )
Top 7 sfaturi pentru optimizarea SEO locala:
- Creeaza o acoperire locala.
Cel mai bun mod pentru a-ti creste acoperirea si prezenta online dar si offline este SEO local. Primul pas ar fi sa apari in toate publicatiile si directoarele importante din orasul tau, deoarece majoritatea sunt foarte bine cotate pe Google. Informatiile de contact, cum ar fi Adresa, programul de lucru, numarul de telefon, pagina web, (E-Mail-ul si conturile de social media daca platforma online va permite) trebuie sa fie usor de gasit si accesibile pe toate platformele locale (Google My Business, Bing Places, etc). Mentiunile despre firma ta au de asemenea o importanta mare si pot fi obtinute de exemplu prin directoarele de companii sau comert, furnizori sau parteneri. Acestea nu trebuie neaparat sa o faca trimitere la site-ul tau printr-un link (desi aproape fiecare Backlink* este benefic), ci doar sa arate numele firmei (Nume + Logo), numarul de telefon si adresa. Contacteaza de asemenea, publicatiile web locale (ziare sau reviste, blog, etc) de top si stabileste relatii cu jurnalistii locali care vor acoperi stirile despre afacerile locale (de preferat prin link-uri). Toate aceste informatii despre afacerea ta, trebuie sa fie identice peste tot pe internet. Daca de exemplu, datele din profilul Google My Business (GMB), site-ul web sau alte portaluri difera, Google si vizitatorii vor fi iritati, ceea ce va avea un efect negativ asupra clasamentului. Este important de asemenea, sa te asiguri ca pastrezi o forma de scriere consecventa. Daca ai incheiat cu succes acest prim pas, vei descoperi mai tarziu ca aceste link-uri te vor ajuta sa iti imbunatatesti enorm rezultatele SEO locale - Recenziile pozitive sunt asociate cu sentimentul de incredere.
Fie ca sunt in cautarea unei florarii, unui restaurant sau a unui serviciu – toti oamenii care cauta servicii sau produse pe internet, acorda o mare importanta recenziilor altor clienti care au cumparat sau folosit deja un serviciu dorit de ei. Oricat de frumos ar fi site-ul tau sau oricat de perfecte ar fi serviciile tale, daca firma ta are o majoritate de recenzii negative, potentialii clienti vor fi descurajati din primul moment.
In cele mai multe cazuri, clientii multumiti raman “multumiti in taina”, iar clientii dezamagiti isi exprima nemultumirea prin intermediul unei recenzii. Daca doresti sa colectezi recenzii pozitive pe Google sau pe alte portaluri, trebuie sa le soliciti in mod activ. Daca clientii tai sunt multumiti, cei mai multi dintre ei sunt dispusi sa scrie cateva randuri intr-o recenzie. Asadar, fa-ti un obicei din a le cere clientilor o recenzie pe Google.
Fara incredere, nu vei castiga clienti noi – in special in cautarile locale, recenziile Google sunt afisate in mod proeminent pe profilul GMB al firmei. Google clasifica afacerile cu recenzii bune ca fiind de incredere si le imbunatateste clasamentul. - Foloseste cuvinte-cheie regionale.
Daca tinta ta sunt persoanele dintr-un anumit oras, localitate sau sector, trebuie sa te asiguri ca ai optimizat site-ul web pentru cuvinte cheie regionale. Care sunt cuvintele cheie (termeni de cautare) relevante pentru tine sau afacerea ta si pentru ce termeni vrei sa fi gasit? De exemplu, daca detii o florarie in Bucuresti, asigura-te ca paginile tale web sunt relevante si contin cuvantul “Bucuresti”. In acest fel, pagina ta va avea mai multe sanse sa apara in rezultatele motoarelor de cautare atunci cand un potential client cauta pe Google ceva de genul “florarie Bucuresti”.
Daca vizitatorului ii place continutul web al site-ului tau, atunci si motoarele de cautare iti vor aprecia site-ul. Prin urmare, insista asupra unui continut bun si expune-l intr-un mod atractiv pe site-ul tau web. - Ofera un design web optimizat pentru dispozitive mobile.
Cele mai multe cautari locale sunt efectuate prin intermediul unui smartphone. Prin urmare, este esential ca site-ul tau web sa fie optimizat si pentru dispozitive mobile. Utilizatorii trebuie sa se simta confortabil si pe versiunea mobila a site-ului web. Daca vizitatorii de pe telefonul mobil sunt multumiti si gasesc cu usurinta informatiile dorite, Google este de asemenea multumit si iti va pozitiona site-ul web mai bine in rezultatele cautarii. Optimizarea pentru mobil, trebuie sa tina cont mai ales de un design adaptabil, de un timp de incarcare rapid si de un consum redus de date. Am vorbit mai mult despre acest subiect in postarea mea despre SEO tehnic. - Creste timpul de vizualizare al vizitatorilor pe site-ul tau.
Noul algoritmReguli folosite de calculatoare pentru a rezolva probleme. Motoarele de cautare utilizeaza o combinatie de algoritmi pentru a afisa pagi… de I.A. al Google, RankBrain, analizeaza timpul pe care vizitatorii il petrec pe site-ul tau web. Cu cat mai multi vizitatori vor dori sa stea mai mult timp pe site-ul tau web, cu atat mai bine se va clasa site-ul tau. Ar trebui sa concepi mereu un continut care sa tina oamenii pe site-ul tau, sa-i captiveze si sa interactioneze (ex.: sa se aboneze la newsletter) cu afacerea ta.
5.1 Continutul video sau alte componente multimedia reprezinta o modalitate excelenta de anima vizitatorii site-ului tau. Include cateva videoclipuri de pe YouTube sau Vimeo, care au cel putin un minut si care ofera informatii utile. Bineinteles, aceste videoclipuri trebuie sa aiba o oarecare legatura si sa fie relevante cu afacera ta sau cel putin sa se potriveasca cu imaginea sau ideea firmei tale.
5.2 Acorda o atentie deosebita unei bune pozitionari a “Call to Action” (CTA), adica principalul indemn la actiune pe site-ul tau. Ce ar trebui sa faca vizitatorul pe site-ul tau: sa afle ruta catre magazinul tau, sa sune la un numar de telefon, sa trimita un E-Mail, sa cumpere un anumit produs sau sa faca o programare?
5.3 Totodata, ar trebui sa creezi o subpagina separata pentru fiecare dintre serviciile oferite si sa descrii in detaliu serviciul respectiv. Aici pot fi incluse cuvinte cheie relevante, iar subpagina va fi gasita mai usor pe Google pentru aceste cuvinte cheie. - Foloseste date structurate pentru afacerea ta locala.
Pe langa un continut si text bun pe un site, utilizarea datelor structurate este deosebit de importanta pentru afacerile locale, in special pentru LocalBusiness (schema.org/LocalBusiness). Datele structurate sunt informatii de pe site-ul web care ajuta motoarele de cautare sa clasifice mai bine continutul site-ului tau. Cu ajutorul datelor structurate, relevanta site-ului pentru diversi termeni de cautare poate creste, deoarece Google intelege mai bine despre ce este continutul site-ului web si daca acesta se potriveste cu intentia de cautare a utilizatorului. - Creeaza profiluri active pe Social Media.
Facebook si Instagram pot fi de asemenea, canale de marketing foarte interesante pentru o florarie, o cafenea sau un restaurant, deoarece poti prezenta o multime de “lucruri frumoase”. Daca reusesti sa atragi mai multa atentie acolo, poti directiona cu usurinta un posibil client catre pagina ta web. Fiecare vizitator al site-ului tau este foarte important, deoarece aceste vizite trimit informatii catre Google, semnaland un continut interesant. Urmaritorii tai vor sa vada de asemenea ca esti o persoana reala, nu doar un brand fara chip. Ei doresc sa asocieze o afacere cu o identitate reala, sa iti cunoasca echipa, ideile sau sugestiile. Consumatorii apreciaza foarte mult relatiile lor cu un brand, o afacere sau un magazin favorit. Acorda suficient timp pentru a dezvolta si a mentine o relatie buna cu baza ta de clienti.
Backlink*: directoarele de companii sau comert va pot oferi un mic plus, mai ales la inceput, dar aveti grija la serviciile si abonamentele platite in acest domeniu. Se promit multe, se colecteaza date, dar din pacate se realizeaza prea putin. Backlink-urile sunt desigur, intotdeauna un subiect in SEO, dar eu m-as abtine sa construiesc backlink-uri platite sau multe link-uri de pe site-uri care nu au nimic in comun cu afacerea ta. In trecut, numarul mare de linkuri era deja un lucru bun, dar astazi Google face o distinctie foarte buna in ceea ce priveste un link real, unul platit sau spam. Daca exista prea multe linkuri irelevante, acest lucru poate avea chiar un efect negativ la un moment dat.
Vrei sa aflii mai multe despre SEO?
Afla toate noutatile din domeniul marketingului digital, cele mai bune tehnici si strategii SEO pentru afacerea ta. Te voi tine la curent cu informatii actuale despre:
Cursuri SEO gratuite
Cele mai bune sfaturi SEO
Strategii de Marketing local
Metode de crestere a unei afaceri mici
Structura site-ului web si legaturile interne
Optimizarea SEO pentru Bloggeri sau Influenceri
Instrumente pentru cercetarea cuvintelor cheie si analize SEO
Inscrie-te acum gratuit in Newsletter-ul meu informativ!
Iti multumesc ca imi citesti blogul. Voi prezenta in curand mai mult continut despre SEO, despre rezultatele si puterea sa uimitoare! Daca esti interesat de SEO sau daca ai alte intrebari pentru mine, nu ezita sa le scrii aici in comentarii.
Succesul pe Google vine prin optimizare SEO pe termen lung.
Vorbesc din propria experienta si din exemplul meu, prin modul in care mi-am construit si dezvoltat cariera profesionala.
Sunt un expert SEO, cu o pasiune pentru a impartasi idei inovatoare si solutii practice pentru web si marketing digital. Cred ca internetul nu ar fi fost ceea ce este astazi, fara motoarele de cautare si toate domeniile SEO.
Voi prezenta in curand pe Blogul SeoStar.ro mai mult continut despre SEO, despre rezultatele si puterea sa uimitoare si in general despre ce este SEO!
Daca esti incepator in domeniul SEO, iti recomand cu tarie sa te inscrii la cursul pe care il ofer gratuit. Am scris de asemenea si despre cursurile SEO pe care le recomand.
Daca esti interesat de optimizarea SEO sau daca ai alte intrebari pentru mine, nu ezita sa ma contactezi.
- 23/01/2024
- 09/10/2023