Strategii de Marketing si SEO local care functioneaza

SEO local si strategii de Marketing care functioneaza

Activitatile de Marketing local, fie acestea offline sau online, va pot ajuta sa atingeti lead-uri semnificative. Pentru a creste autoritatea brandului si a atrage mai multi clienti, trebuie sa concepeti metode de marketing local de succes. Majoritatea clientilor regionali apeleaza la internet pentru a gasi un business sau serviciu local – fie pe desktop sau pe mobil. Vremea cartilor de telefon tiparite a luat de mult sfarsit, de aceea din ce in ce mai multi oameni apeleaza la internet pentru a obtine informatii despre afacerile locale (marketing si SEO local).
Fie ca incepeti o noua afacere sau aveti deja una, un plan de marketing digital este esential.

SEO local, Marketingul digital si social media sunt cele mai importante aspecte ale promovarii unei afaceri locale, deoarece “83% dintre cumparatorii care au vizitat un magazin, au declarat ca au folosit cautarea pe internet inainte de vizita locatia acelui magazin”, sustine Google.

Vom trece in revista cateva dintre abordarile si ideile de marketing online care ne-au ajutat sa ajungem la un public local cu un succes remarcabil.

Ce tipuri de afaceri pot beneficia de SEO local?


In primul rand, SEO local incepe cu prezenta fizica a afacerii tale.
Ai nevoie de o adresa permanenta, nu doar de o casuta postala, un birou comun (co-working) sau o adresa de expediere. Fundamentul credibilitatii tale este sa dovedesti ca afacerea este locala si sa “construiesti” o locatie renumita.

Optimizarea locala a magazinelor pentru motoarele de cautare

Orice afacere mica sau mijlocie care are cel putin o locatie sau o sucursala deschisa publicului, cu un orar bine definit in timpul caruia clientii pot vizita incinta firmei, sau va pot contacta telefonic, pe E-Mail/Web, poate beneficia enorm de pe urma optizarii locale pentru motoarele de cautare. Daca ai o afacere locala si cauti modalitati de a spori vizibilitatea locala, am rezumat in acest articol, cele mai importante aspecte ale SEO local, astfel incat sa poti incepe imediat. Urmatoarele tipuri de afaceri sunt clasificate ca IMM-uri locale si pot fi optimizate local foarte bine pentru a obtine rezultate de succes pe Google:

  • Buticuri, magazine mici sau mijlocii
  • Cofetarii, patiserii si brutarii
  • Macelarii si carmangerii
  • Cafenele, baruri si localuri
  • Restaurante si fast-fooduri
  • Pensiuni, moteluri si hoteluri
  • Afaceri locale ce prestasteaza servicii

Optimizarea pentru motoarele de cautare (SEO) este o mare provocare – in special pentru afacerile mici – deoarece in marea majoritatea cazurilor, bugetul de marketing este mic si/sau resursele de timp din propria echipa sunt foarte limitate. Progresul efectiv in ceea ce priveste SEO sau marketingul local poate parea dificil. Daca ai o afacere locala si oferi produse sau servicii pe plan regional, atunci iti sugerez cu tarie sa te inregistrezi gratuit la programul Grow with Google.

Ce avantaje ofera SEO local afacerilor mici?

Imbunatatirea razei de acoperire al site-ului web, al traficului si a cifrei de afaceri.
Obiectivul primordial al tuturor companiilor care doresc sa se dezvolte in domeniul SEO local este desigur, cresterea audientei si a vanzarilor pe termen mediu si lung. Cu o mai buna optimizare si localizare pe Google, traficul pe site poate creste si de asemenea, cererea de servicii sau produse (doar daca oferta ta este de o calitate buna). Daca un site web se poate stabili in topul rezultatelor cautarilor pentru cuvinte-cheie importante, este foarte probabil sa se inregistreze o crestere continua a traficului si a vanzarilor. Prin urmare, SEO da roade pe termen mediu si lung, daca este realizat in mod constiincios si mai ales atunci cand este orientat spre obiective foarte bine definite.

Descoperirea de piete de desfacere si grupuri-tinta noi.
Pentru multe companii se merita sa gandeasca “outside the box” pentru a dezvolta noi piete de desfacere sau grupuri tinta. De exemplu, majoritatea produselor pot fi oferite in mod excelent si la nivel suprarregional. In schimb, poate fi util sa te adresezi potentialilor clienti dintr-o anumita regiune sau dintr-un anumit oras prin intermediul unor masuri specifice de optimizare locala SEO. Acest lucru este desigur, deosebit de interesant pentru companiile sau firmele care se concentreaza la nivel local, cum ar fi de exemplu:

  • Avocatii si notarii
  • Arhitectii si designerii
  • Doctorii și medicii stomatologi
  • Comerciantii en-detail
  • Studiourile de fitness
  • Coafoarele, frizeriile, esteticienii si studiouri de infrumusetare
  • Unitatile de catering
  • Intreprinderile de artizanat

Exista oportunitati enorme pentru intreprinderile mici prin SEO local.
Acest lucru se datoreaza in primul rand faptului ca densitatea concurentilor pentru cautarile locale, cum ar fi “flori pentru nunta Bucuresti”, este semnificativ mai mica decat pentru cautarile generale pe plan national, cum ar fi “flori pentru nunta”. In functie de locatie, produsele sau serviciile oferite si de concurenta actuala, masurile de SEO On-Page bine gandite si implementate, pot fi suficiente pentru a obtine succese notabile in clasamentul motoarelor de cautare.

Care sunt cele mai bune oportunitati gratuite pentru SEO local?

De exemplu, este gratuit sa va publicati afacerea pe Google My Business, Bing Places si in zeci de alte directoare online.
Asta inseamna publicitate gratuita pentru afacerea ta!
O mare parte dintre consumatori, se bazeaza pe recenziile online ale afacerilor la fel de mult ca recomandarile personale. Vorba din gura in gura este un factor important in succesul multor afaceri locale. Intareste imaginea si imbunatateste reputatia online a afacerii tale, rugand clientii fideli sa scrie o recenzie pozitiva pentru afacerea ta online – prin recenzii pozitive castigi de asemenea noi clienti.

SEO local: Optimizarea pentru cautarea locala

Atunci cand cineva va cauta o afacere sau anumite cuvinte cheie locale pe Google, se vor afisa rezultatele cautarii impreuna cu Profilul de companie Google (Google Business Profile in engleza sau pe scurt PCG). Acest profil este complet gratuit, ceea ce este fantastic. Rezultatele vor include locatii din apropierea persoanei care efectueaza cautarea, precum si locatia firmei sau a companiei pe Google Maps. Pentru a incepe, creati un profil cu numele firmei, inclusiv informatiile de contact, industria din care faceti parte, imagini, videoclipuro si asa mai departe. Verificati de doua ori listarea vostra in PCG si corectitudinea datelor inainte de a publica informatiile. Google Business Profile are o functie excelenta care va permite sa definiti raza de acoperire (orasul sau judetul) a serviciilor sau produselor pe care le oferiti. Este esential sa adaugati periodic noi materiale sau articole din blog pe contul PCG. O postare pe Profilul de Companie Google poate “expira” dupa sapte zile, asadar va trebui sa planificati si sa postati cel putin una, o data pe saptamana.

Optimizarea Profilului de companie Google

Alegerea unei categorii este importanta pentru orice listare, dar mai ales pentru Profilul de Companie Google. Este de asemenea, una dintre cele mai importante optimizari pe care ar trebui sa le faci pentru a imbunatati eficacitatea listarii afacerii tale pe Google. La fel ca in cazul anunturilor si al site-urilor web, Google clasifica profilurile de afaceri in functie de relevanta lor pentru termenul de cautare si de calitatea generala. Acest lucru inseamna ca prin optimizarea Profilului tau de afacere pe Google, te vei putea pozitiona mai bine in cautarile locale, poti aparea pentru mai multi termeni de cautare in pozitiile de top, te poti evidentia fata de concurenti si chiar poi castiga mai multi clienti. Pentru a putea optimiza Profilul de afaceri Google, treuie sa iti creezi mai intai un cont Google Profil pentru Companie, astfel incat sa poti accesa si gestiona informatiile din listare pe Google. Toate informatiile importante si atractive pe care le furnizati in panoul de control al contului Business, vor fi publicate in profilul Google al afacerii tale pentru a spori calitatea acesteia si prin urmare, vizibilitatea afacerii tale in cautarea locala sau regionala.

In cazul in care apar modificari ale afacerii tale, chiar si cele mai mici detalii cum ar fi un numar de strada sau etajul, va trebui sa va actualizati imediat aceste date. Daca oamenii obtin informatii incorecte sau neactualizate despre afacerea ta, acestia nu vor putea sa se conecteze sau sa interactioneze cu tine si isi pot chiar pierde increderea in compania ta. De asemenea, este important sa monitorizezi listarea pentru a raspunde la comentariile si recenziile primite de la clienti. O idee buna este de asemenea sa va cautati ocazional afacerea pe Google, pentru a va asigura ca listarea este corecta si informatiile sunt actuale. De exemplu, daca faceti modificari ale programului de lucru, trebuie neaparat sa actualizati imediat si aceste date pe Profilul de Companie Google.

Care este semnificatia postarilor pe Profilul de Companie Google?
Postarile in PCG pot contribui la generarea de trafic si interactiunea vizitatorilor cu site-ul si afacerea ta. Aveti de exemplu programata o reducere de sezon sau un eveniment viitor? PCG poate fi folosit pentru a anunta orice eveniment al firmei. Daca va faceti griji cu privire la faptul ca trebuie sa va amintiti sa publicati un blog o data pe saptamana, incercati un software de programare a continutului pe platforme de socializare cum ar fi Semrush si Hootsuite.

Recenzii locale pentru clientii locali

In calitate de utilizatori ai internetului si al motoarelor de cautare, primul lucru in care oamenii au incredere sunt recenziile de pe site-urile specialitzate sau din listarea PCG. O recenzie favorabila ar putea arata clientilor locali ca sunteti o afacere de incredere. Acest lucru ajuta la deplasarea clientilor de-a lungul palniei de vanzari si spre conversie sau cumparare.

Asadar, cum obtineti feedback? Nu recomandam sa solicitati in mod deschis recenzii de la clientii existenti – si cu siguranta nu platiti pentru ele – exista metode mai putin evidente pentru a indemna oamenii sa lase evaluari excelente.
Afacerea ta a primit un feedback negativ? Nu va faceti griji. Puteti utiliza recenziile nefavorabile pentru a dobandi informatii valoroase despre consumatori.

Optimizarea SEO locala a site-ului web

Urmatoarea etapa in stabilirea brand-ului, a serviciilor si/sau ale produselor oferite pe piata locala, este optimizarea SEO a site-ului web pentru cautarea organica locala. Prima si cea mai importanta abordare pentru a realiza acest lucru este prin optimizarea cuvintelor cheie. In timp ce cea mai mare parte a acestui lucru va fi evidenta la inceput, veti ramane rapid fara idei creative si va trebui sa efectuati o cercetare a cuvintelor cheie. Concurenta cuvintelor cheie scurte este foarte intensa, iar afacerile sau site-urile web care exista de mai mult timp decat afacerea ta, se claseaza aproape cu siguranta pe prima pagina a rezultatelor de cautare. Concentrati-va la inceput pe cuvinte-cheie lungi, specifice unei zone geografice (de exemplu folositi cuvinte cheie cum ar fi “flori pentru ziua indragostitilor Bucuresti” in loc de “florarie Bucuresti” ). Cuvintele cheie “cu o coada lunga” sunt excelente deoarece persoanele care le utilizeaza, stiu in general ce vor si sunt mai dispuse sa interactioneze cu site-ul vostru web.

Creati continut special pentru SEO local

Marketingul de continut este un aspect foarte important pentru atragerea unui anumit public tinta. Cu cat continutul oderit este mai util, mai relevant si mai consistent, cu atat mai implicat va fi publicul tinta.

Dar de unde incepeti?
Creati un continut ever-green care sa abordeze problemele si intrebarile clientilor vostri. Cand vine vorba de dezvoltarea unui continut bun, nu exista scurtaturi sau tricuri. Scrieti texte pentru oameni, iar algoritmii Google va vor aprecia pentru asta.

Din nefericire, multi nu reusesc sa mentina cresterea traficului web pentru ca nu reusesc sa fie consecventi sau pentru ca raman in pana de idei. Vestea buna este ca marketingul digital eficient este un amestec frumos de optimizare pentru motoarele de cautare, reclame pay-per-click, marketing de continut, publicitate in social media si multe altele. Avand in vedere tendintele in continua schimbare, exista intotdeauna modalitati de a veni cu idei noi.

Folositi Social Media ca instrument de amplificare al continutului

Social media este in primul rand un instrument de amplificare al continutului web si de comunicare instantanee cu publicul tinta. Prin simpla apasare a unui buton, puteti impartasi practic orice mesaj doriti cu publicul vostru. In plus, Social Media permite intreprinderilor mici si mijlocii sa aiba sansa de a atinge viralitatea si de a ajunge la oameni dincolo de publicul lor principal. Aici este locul in care valoarea reala se strecoara in SEO local.

Nu putem stii niciodata cu exactitate cine este cu ochii pe brandul sau afacerea ta – daca de exemplu, cativa bloggeri locali va urmaresc afacerea, atunci social media poate deschide calea pentru acei bloggeri sa scrie despre afacerea, serviciile sau produsele oferite de tine. In mod similar, daca aveti o postare virala care ajunge “pe biroul” unui jurnalist, iar jurnalistul respectiv scrie despre ea sau o mentioneaza pe internet, atunci social media are un impact asupra strategiei tale de SEO local. Social media este un instrument de comunicare – cu cat te plasezi mai mult in fata altora, cu atat ai mai multe sanse de a fi mentionat pe tot web-ul.

Revizuiti designul site-ului

Designul si aspectul site-ului web sunt la fel de importante ca textul si informatiile care permit motoarelor de cautare sa va localizeze si indexeze. In timp ce cuvintele cheie vor aduce oamenii pe site-ul tau, designul si experienta utilizatorului (UX) sunt cele care ii vor tine acolo. Folositi imagini si videoclipuri pe site-ul vostru web care sa mentioneze regiunea, judetul, orasul sau cartierul si compania voastra, astfel incat entitatea ta sa fie usor de identificat si localizat. In plus, internetul evolueaza in acelasi ritm cu cerintele clientilor. Asadar, site-ul tau web, care era in avangarda designului atunci cand l-ai creat acum cinci ani, probabil ca nu mai este de actualitate.

 

De ce este atat de importanta optimizarea SEO locala?

Marketingul local pe motoarele de cautare este foarte bine directionat si oportun.
Principalul motiv pentru care oamenii efectueaza cautari locale este acela de a gasi o companie. Al doilea motiv cel mai frecvent, este cautarea unui produs sau serviciu. In timp ce multi localnici cauta un business intr-un anumit domeniu de activitate (de exemplu “cafenea Constanta” sau “service auto Bucuresti”), acestia nu au in minte de la inceput o anumita firma atunci cand incep cautarea. Prin utilizarea tacticilor de optimizare pentru cautarea locala, te poti pozitiona mai bine cu afacerea proprie si poti promova ceea ce ai de oferit clientilor locali atunci cand acestia cauta tipul tau de afacere. Nu exista un moment mai bun pentru a intra in contact cu un potential client decat atunci cand acesta are cu adevarat nevoie de tine.

Optimizarea SEO locala pentru Google

Care sunt beneficiile optimizarii locale?

Cautarea locala are cea mai mare rata de conversie dintre toate canalele de publicitate locala.
Directoarele online, cum ar fi RoPortal, UnLink sau LinkWeb, afiseaza numele, adresa, numarul de telefon si uneori, informatii suplimentare (cum ar fi un meniu sau o descriere a afacerii). Directoarele locale de top, domina prima pagina a multor rezultate ale cautarilor locale. Internetul continua sa creasca si din ce in ce mai multi utilizatori folosesc telefoanele mobile sau tabletele pentru a gasi cele mai bune afaceri locale, atunci cand se afla in miscare.

SEO local duce la un randament ridicat al investitiei.
Spre deosebire de publicitatea traditionala (de exemplu, ziarele locale, brosurile, flyerele etc.), efortul risipit cu SEO local este mult mai redus.

Ajungi la potentialii clienti atunci cand au nevoie de tine, nu cand nu au nevoie. Acest lucru face ca SEO local sa fie atat eficient si rentabil.

Cresterea increderii in brand-ul propriu.
Pentru ca o afacere mica sa se diferentieze de alte IMM-uri, este imperativ ca aceasta sa construiasca si sa consolideze increderea clientilor in propriul brand. Increderea se construieste prin utilizarea mediului online, prin intermediul site-ului web, precum si prin profilurile de social media. Site-ul trebuie sa aiba un design atragator si sa ofere un continut util, care sa ofere utilizatorilor o valoare informationala reala si de calitate. In acest moment, optimizarea SEO pentru motoarele de cautare intra din nou in joc: prin intermediul unor cercetari amanuntite, este posibil sa se afle in detaliu ce cauta mai exact utilizatorii Google sau potentialii clienti pe internet si ce rezultate le ofera o valoare in plus fata de concurenta. Pe baza acestor constatari, continutul propriului site web poate fi extins in consecinta, lucru ce poate avea un efect pozitiv asupra brandingului.

Vrei sa aflii mai multe despre SEO?

Afla toate noutatile din domeniul marketingului digital, cele mai bune tehnici si strategii SEO pentru afacerea ta. Te voi tine la curent cu informatii actuale despre:

Cursuri SEO gratuite
Cele mai bune sfaturi SEO
Strategii de Marketing local
Metode de crestere a unei afaceri mici
Structura site-ului web si legaturile interne
Optimizarea SEO pentru Bloggeri sau Influenceri
Instrumente pentru cercetarea cuvintelor cheie si analize SEO

Inscrie-te acum gratuit in Newsletter-ul meu informativ!

Subscription Form

Iti multumesc ca imi citesti blogul. Voi prezenta in curand mai mult continut despre SEO, despre rezultatele si puterea sa uimitoare! Daca esti interesat de SEO sau daca ai alte intrebari pentru mine, nu ezita sa le scrii aici in comentarii.

Vizualizari: 142
Christian SeoStar - Optimizare SEO

Succesul pe Google vine prin optimizare SEO pe termen lung.
Vorbesc din propria experienta si din exemplul meu, prin modul in care mi-am construit si dezvoltat cariera profesionala.
Sunt un expert SEO, cu o pasiune pentru a impartasi idei inovatoare si solutii practice pentru web si marketing digital. Cred ca internetul nu ar fi fost ceea ce este astazi, fara motoarele de cautare si toate domeniile SEO.

Voi prezenta in curand pe Blogul SeoStar.ro mai mult continut despre SEO, despre rezultatele si puterea sa uimitoare si in general despre ce este SEO!

Daca esti incepator in domeniul SEO, iti recomand cu tarie sa te inscrii la cursul pe care il ofer gratuit. Am scris de asemenea si despre cursurile SEO pe care le recomand.

Daca esti interesat de optimizarea SEO sau daca ai alte intrebari pentru mine, nu ezita sa ma contactezi.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *