Profilul de Companie pe Google

10+ avantaje ale Profilului de Companie Google

Profilului de Companie Google – cunoscut pana la sfarsitul anului 2022 sub numele de Google My Business, este astazi redenumit in Profilul Companiei Google (pe engleza Google Business Profile).

In lumea digitala de astazi, nu ne putem astepta ca afacerile si intreprinderile mici sa isi modernizeze tehnologia in acelasi ritm ca si gigantii digitali precum Amazon, Facebook sau Microsoft. De aceea sunt aici pentru a va ajuta si incuraja sa faceti primul pas pentru a va inscrie afacerea prin Profilul de Companie pe Google, raspunzand la urmatoarele intrebari:

Ce este Profilul Companiei Google si de ce este important?
Care este scopul Profilului Companiei pe Google?
Care sunt beneficiile unui Profil de Companie Google?

Pana la sfarsitul acestui articol, iti vei putea lista afacerea pe Google ca un profesionist.

Ce este Profilul Companiei Google?

Pe scurt, Profilul de Companie Google este ca o agenda telefonica sau o carte de vizita virtuala. Profilul Companiei Google face ca afacerea ta sa fie mai usor de gasit pe Google si te ajuta sa ajungi la potentiali clienti care altfel nu ar sti de tine sau cum sa iti gaseasca afacerea locala.

Profilul Companiei pe Google este un instrument gratuit care iti permite ca listarea afacerii tale sa apara alaturi de alte afaceri locale, ori de cate ori cineva cauta numele afacerii tale sau al unui termen relevant cu business-ul tau. Informatiile despre afacerea ta, cum ar fi numele, numarul de telefon, site-ul web, adresa, recenziile, orele de functionare si multe altele, vor fi toate disponibile pe un singur panou “publicitar” pentru potentialii clienti.

De ce ai nevoie de o listare al Profilului de Companiei pe Google?

Cand vine vorba de tot ceea ce este legat de tehnologie in lumea digitala care avanseaza rapid, s-ar putea sa credeti ca Google My Business este o stire veche si sa va intrebati “Este Profilul Companiei Google relevant in 2023?”. Ei bine, vom lasa statisticile sa vorbeasca de la sine!

97% dintre oameni afla mai multe despre o companie locala online decat oriunde altundeva.
Mai exact, 91% dintre adulti folosesc motoarele de cautare pentru a gasi informatii.
Aprofundeaza mai mult si vei afla ca Google detine peste 90% din cota de piata a motoarelor de cautare.
Google a raportat ca un procent uluitor de 46% din toate cautarile au o intentie locala.
56% dintre actiunile asupra listelor de Profil de Companie Google sunt vizite pe site-ul web. 24% dintre actiuni sunt apeluri catre afacere, iar 20% dintre actiuni sunt cautari directe.
64% dintre consumatori au folosit Profilul Companiei Google pentru a gasi datele de contact ale unei intreprinderi sau firme locale.
16% dintre intreprinderile locale primesc mai mult de 100 de apeluri in fiecare luna numai prin intermediul Profilului de Companie Google.

Asadar, fie ca te gandesti sa creezi o listare pentru afacerea ta sau cauti cele mai bune modalitati de a spori prezenta si vizibiliatea locala, Profilul Companiei pe Google merita tot timpul si atentia ta.

Beneficiile Profilului Companiei pe Google

In ciuda acestor statistici uimitoare, multe afaceri inca nu profita de posibilitatile gratuite de marketing local si regional oferit de Profilul Companiei Google. Asadar, haideti sa patrundem mai in profunzime in modul in care o strategie de marketing local prin Profilul Companiei pe Google poate fi benefica pentru mica ta afacere:

    1. Listarea in cautarile Google Maps pentru stimularea vanzarilor si viziterea locatiei tale
      In timp ce o cautare rapida pe Google este eficienta pentru a restrange optiunile – in special pentru consumatorii de pe un dispozitiv mobil – 86% dintre oameni folosesc Google Maps pentru a localiza afacerile din apropiere. Atunci cand este mai convenabil pentru clienti sa vina la afacerea ta daca va gasesc in apropiere, aveti mai multe sanse sa realizati acele vanzari sau sa stabiliti contacte importante.

Rezultate Profilul Companie pe Google

Profilul de Companie Google pentru cautari locale

In plus, clientii care gasesc o afacere sau o firma prin intermediul listarii Profilului de Companie Google, au cu pana la 50% mai multe sanse sa faca o achizitie sau tranzactie. Prin simpla creare a unei listari Profilul Companiei Google si prin parcurgerea etapelor de verificare, locatia afacerii tale va incepe sa apara si pentru cautarile locale in Maps.

 

    1. Poti deveni parte a “pachetului de Top 3” de la Google cu Google My Business
      Daca ai utilizat rezultatele cautarilor locale ale Google in ultimii ani, probabil ai observat ca singurele anunturi locale care apar deasupra rezultatelor organice intr-o previzualizare pe prima pagina sunt in format limitat 3 (+ optiunea Mai multe locatii). Ceea ce majoritatea micilor intreprinzatori nu stiu este ca, prin simpla creare a unei listari gratuite pe Profilul Companiei Google, vei creste in clasamentul local si sansele de a fi inclus in pachetul 3 local al Google.

Care este cea mai buna parte a includerii in Top 3 local?
Nu numai ca aceste listari le arata utilizatorilor unde se afla afacerea ta pe Google Maps, dar apar si in partea superioara a paginii de rezultate a cautarii – oferind un beneficiu major pentru cota de vizualizare a afacerii tale. Pentru a demonstra mai bine cat de important este acest lucru din perspectiva afacerii, firmele care apar in Top 3 local pe Google obtin un peste 700% clicuri si vizite fata de celelalte business-uri care nu sunt listate in top.

    1. Profilul Companiei Google te ajuta sa consolidezi increderea clientilor in afacerea ta
      Unul dintre cele mai mari obstacole cu care se confrunta consumatorii din ziua de azi este capatarea increderii suficiente intr-o afacere pentru a face cu incredere si in siguranta o achizitie. Unul dintre cei mai simpli pasi pe care ii poti face pentru a-i ajuta pe clienti in acest sens, este sa le ofi locatia ta pe Profilul Companiei Google si Google Maps.

De fapt, toate tipurile de afaceri locale ce apar pe Google au de aproape 3 ori mai multe sanse de a fi considerate de incredere de catre consumatori.

Acest lucru se datoreaza in mare parte legitimitatii cunoscute a procesului de verificare Profilului de Companiei pe Google. Din moment ce se stie ca intreprinderile trebuie sa parcurga anumite etape pentru a aparea intr-o cautare locala, Google este un mediu de incredere pe care utilizatorii se pot baza.

    1. Recenziile Profilul Companiei Google iti sporesc atractivitatea
      90% dintre oameni citesc recenzii inainte de a lua o decizie importanta sau de a cumpara un produs. Cu o listare prin Profilul Companiei Google, clientii vor putea sa va evalueze afacerea si sa lase feedback vizibil si pentru alti clienti.

Facand acest lucru, nu numai ca vei obtine evaluari oneste cu privire la ceea ce faci bine (sau ce ai putea face mai bine), dar vei avea si acel sistem de rating cu stele langa afacerea ta pe Google.

In timp, vei incepe sa colectezi mai multe recenzii si un rating general mai mare (raspunsul la recenzii ajuta si el in acest sens). Acest lucru este deosebit de util atunci cand trebuie sa obtii un avantaj competitiv.

    1. Gestioneaza recenziile Google
      Recenzile pot imbunatati sau distruge profilul tau de afacere pe Google. Atunci cand cineva cauta ceva anume folosind cuvinte cheie cu “cel mai bun” inaintea unei categorii de afaceri, Google va elimina automat profilurile de afaceri cu mai putin de 4 stele (un rating de 3,9 nu este cel mai bun) pentru a le afisa in rezultate. Asadar, asigurati-va ca primiti recenzii Google si ca raspundeti la fiecare recenzie pe care o primiti – in special la cele negative.

Rezultate de cautare Profilul Companie pe Google
Rezultate de cautare Profilul Companie pe Google

    1. Profilul Companiei Google iti poate creste traficul web
      O provocare comuna cu care se confrunta afacerile locale este aceea de a obtine o crestere a traficului de calitate pe site, precum si a vizitelor in locatia afacerii. Desi nu exista nicio modalitate de a evita complet suisurile si coborasurile de vizitatori de-a lungul anului, simplul fapt de a detome o listare al Profilului de Companie pe Google activa poate ajuta foarte mult la cresterea rezultatelor.

Doar prin simplul fapt de a avea o listare si de a aparea in cautarile locale, afacerile de pe Profilul Companiei Google au cu 70% mai multe sanse sa atraga potentiali clienti pentru vizite in locatia magazinului. In plus, listarea Profilul Companiei Google poate atrage cu pana la 35% mai multe clicuri catre site-ul tau web. Asadar, listarea ta locala va va creste traficul in mai multe moduri – atat pe web, cat si offline!

    1. Profilul Companiei Google iti poate spune mai multe despre clientii tai
      Nu este un secret – cu cat stii mai multe despre clientii tai, cu atat mai bine vei putea sa te adresezi acestora. De pe pagina Profilul Companiei Google, navigand catre sectiunea Insights, vei obtine o multime de analize valoroase care dezvaluie cat de vizibil este brandul sau afacerea tau, cine sunt clientii tai tinta si cum se implica acestia cu afacerea ta.

  1.  
Aceasta este o modalitate puternica de a evalua performanta afacerii tale, astfel incat sa te poti concentra asupra a ceea ce functioneaza. Afland mai multe despre tipurile de clienti pe care afacerea ta ii atrage, vei putea de asemenea, sa modifici si sa imbunatatesti performanta strategiei de marketing.

    1. Un profil Profilul Companiei Google te ajuta sa te pozitionati mai sus in rezultatele de cautare
      La fel ca noi toti, Google are o treaba de facut. Desi uneori poate parea ca lucreaza impotriva ta, Google vrea sa le spuna clientilor despre afacerea ta, deoarece trebuie sa le ofere celor care fac cautari informatii valoroase. Cu cat Google stie mai multe despre afacerea ta, cu atat te va clasifica mai sus in rezultatele motorului de cautare si ale Hartilor de pe Google Maps.

Cum poti face ca Google sa iti favorizeze mai mult afacerea? Furnizand informatii de calitate, consecvente, utile si exacte. Profilul Companiei pe Google este cea mai buna modalitate de a furniza aceste informatii catre Google, astfel incat acesta sa poata satisface cu succes nevoile de cautare ale consumatorilor.

    1. Profilul Companiei Google poate creste gradul de implicare cu brandul sau afacerea ta
      Profilurile de Companie pe Google ofera oportunitati ample de implicare. Potentialii clienti pot accesa site-ul tau web sau va pot suna printr-un singur clic. Chiar mai benefica este posibilitatea de a rezerva o masa sau de a face o programare direct prin intermediul listarii pe Google.
    2. Profilul Companiei Google este publicitate gratuita
      Desfasurarea unei campanii Google Ads este o modalitate excelenta de a ajunge in topul Google. Dar poate parea mai usor de spus decat de facut, odata ce vine timpul sa va maximizati bugetul Google Ads. Alternativa este imbunatatirea SEO-ului vosrtu. Dar aceasta metoda necesita timp si resurse pentru a construi autoritatea afacerii si a imbunatatii clasamentul pe Google.

Pe de alta parte, o listare a Profilului de Companie pe Google ofera o forma de publicitate rapida si gratuita pe Google. Profilul Companiei Google iti ofera o expunere tintita pe cel mai de incredere motor de cautare din lume – si nu costa nimic. Este nevoie de mai putin timp pentru a-ti optimiza profilul decat pentru a pune in functiune o campanie solida de cautare si publicitate platita. In plus, o listare exacta si actualizata este o componenta esentiala a unei campanii de SEO local de succes.

Acest lucru nu inseamna ca nu ar trebui sa rulezi anunturi pe Google Ads sau sa faci o campanie de optimizare SEO prin intermediul site-ului tau web – acestea sunt strategii de marketing care merita timpul si banii tai. Cu toate acestea, Profilul Companiei Google este o strategie de marketing suplimentara care este mai ieftina decat publicitatea platita pentru cautare si mai rapida decat SEO – ca sa nu mai vorbim de faptul ca este mai simpla decat ambele.

    1. Un avans fata de concurenta prin Profilul Companiei Google
      Printr-un mic fragment de continut (descrierea companiei), descrierea Profilul Companiei Google iti ofera o oportunitate de a te evidentia fata de concurenti in prima scanare a unui consumator prin rezultatele cautarii. Aceasta afiseaza o scurta descriere pentru a-i ajuta pe utilizatori sa identifice rapid daca afacerea ta este exact ceea ce cauta. O descriere pe Profilul Companiei Google eficienta ofera o imagine a afacerii tale, include cuvinte cheie relevante si descrie ceva unic sau autentic pentru a te ajuta sa arati valoarea oferita de firma ta.
    2. Mesaje direct din cautarea Google
      Anul trecut, Google a adaugat o modalitate pentru a permite sa discuti direct cu clientii pe Google Maps. Acum, a lansat aceasta functie si pe Google Search. Aceasta iti va permite sa vezi si sa raspunzi la mesajele clientilor fie din Google Search, fie din Google Maps.

Google va lansa de asemenea marcarea mesajelor citite, astfel incat vei putea vedea cand un client ti-a vazut mesajul (iar el va putea vedea cand tu l-ai vazut pe al sau).

Update 29.06.2023:

Foloseste automat imaginile din Profilul Companie pe Google Ads
Deoarece contul tau de anunturi pe Google (Google Ads) utilizeaza resursele de locatie conectate la Profilul tau de Companie Google (GMB anterior Google My Business), incepand de astazi, fotografiile de comerciant pe care le-ai incarcat sau pe care intentionezi sa le incarci in GMB pot fi utilizate pentru a-ti imbogati anunturile locale fara a fi nevoie de nicio actiune din partea ta. Daca nu doresti ca Google Ads sa utilizeze fotografiile comerciantilor in formatele de anunturi locale pentru campaniile tale de publicitare, poti alege sa renunti la aceasta optiune urmand aceste instructiuni.

Incepe chiar astazi cu Profilul Companiei Google

Configurarea unui cont pentru Profilul Companiei Google este simpla si necesita o intretinere minima odata ce a inceput sa functioneze. Daca nu dispi de prea mult timp, poti gasi un partener de marketing care sa te ajute cu Profilul Companiei Google. Oricum ar fi, stiu sigur ca Profilul Companiei Google nu este un bun pe care doresti sa-l ai, ci este un bun necesar pentru planul tau de marketing. Mentine listarea profilului tau de afaceri pe Google intr-o stare buna si incearca sa incarci cat mai multe fotografii sau clipuri video de inalta calitate pentru ca listarea ta sa apara bine in cautarea Google si/sau in anunturi.

Rezultatele cautarilor Google devin din ce in ce mai robuste, cu casete recomandate de raspuns, intrebari conexe si chiar rezultate care apar in meniul de sugestii. Beneficiile pe care le ofera Profilul Companiei pe Google pentru afacerile locale nu fac decat sa creasca. Inregistreaza si configureaza profilul tau pe Google chiar astazi pentru a incepe sa culegi primele fructe ale marketingului local!

Vrei sa aflii mai multe despre SEO?

Afla toate noutatile din domeniul marketingului digital, cele mai bune tehnici si strategii SEO pentru afacerea ta. Te voi tine la curent cu informatii actuale despre:

Cursuri SEO gratuite
Cele mai bune sfaturi SEO
Strategii de Marketing local
Metode de crestere a unei afaceri mici
Structura site-ului web si legaturile interne
Optimizarea SEO pentru Bloggeri sau Influenceri
Instrumente pentru cercetarea cuvintelor cheie si analize SEO

Inscrie-te acum gratuit in Newsletter-ul meu informativ!

Subscription Form

Iti multumesc ca imi citesti blogul. Voi prezenta in curand mai mult continut despre SEO, despre rezultatele si puterea sa uimitoare! Daca esti interesat de SEO sau daca ai alte intrebari pentru mine, nu ezita sa le scrii aici in comentarii.

Vizualizari: 89
Christian SeoStar - Optimizare SEO

Succesul pe Google vine prin optimizare SEO pe termen lung.
Vorbesc din propria experienta si din exemplul meu, prin modul in care mi-am construit si dezvoltat cariera profesionala.
Sunt un expert SEO, cu o pasiune pentru a impartasi idei inovatoare si solutii practice pentru web si marketing digital. Cred ca internetul nu ar fi fost ceea ce este astazi, fara motoarele de cautare si toate domeniile SEO.

Voi prezenta in curand pe Blogul SeoStar.ro mai mult continut despre SEO, despre rezultatele si puterea sa uimitoare si in general despre ce este SEO!

Daca esti incepator in domeniul SEO, iti recomand cu tarie sa te inscrii la cursul pe care il ofer gratuit. Am scris de asemenea si despre cursurile SEO pe care le recomand.

Daca esti interesat de optimizarea SEO sau daca ai alte intrebari pentru mine, nu ezita sa ma contactezi.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *